listopada 28, 2022

"KOŃSKIE" KOSMETYKI DO WŁOSÓW {MANE'N TAIL THE ORIGILAL}


 W 1970 roku, w USA, powstała marka Straight Arrows, która stworzyła produkty Mane 'n Tail The Original do pielęgnacji końskich grzyw i ogonów. Efekty na włosiu były tak spektakularne, że końskich kosmetyków zaczęli używać także jeźdźcy. :) Wieść o cudownych właściwościach Mane 'n Tail rozchodziła się błyskawicznie, dlatego producentowi nie pozostało nic innego, jak dostosować formułę kosmetyków do potrzeb włosów ludzkich. W 2018 roku marka została wprowadzona na rynek polski i sprawdziłam, czy jej produkty są warte uwagi - zapraszam Was na recenzję.



Składy kosmetyków do włosów Mane 'n Tail The Original

Szampon Mane 'n Tail The Original: Water, Sodium Lauryl Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Cocamide MEA, Glycol Distearate, Sodium Chloride, Propylene Glycol, Fragrance (parfum), Hydrolyzed Collagen, Citric Acid, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone, Butylphenyl Methylpropional.


Skład "końskiego" szamponu jest zwyczajny, typowo oczyszczający.

Odżywka Mane 'n Tail The Original: Water, Distearyldimonium Chloride, Stearyl Alcohol, Stearamidopropyl Dimethylamine Lactate, Cetyl Alcohol, Coconut Oil, Glycerin, Cetearyl Alcohol, Phenoxyethanol, Fragrance, Soybean Oil, Polysorbate 60, Steareth-20, Methylparaben, Sodium Chloride, PEG-150 Stearate, Hydrolyzed Collagen, Propylparaben, Lanolin, Olive Fruit Oil, CI 191


Skład "końskiej" odżywki jest bardzo ładny i opiera się głównie na emolientach i antystatykach. Wśród składników znajdziemy oleje: kokosowy, sojowy i oliwę, a także glicerynę i hydrolizowany kolagen. Odżywka nie zawiera silikonów, ale jest lanolina, która odpowiada między innymi za nabłyszczenie włosów.



Zapach Mane 'n Tail The Original jest dla mnie bardzo przyjemny, delikatny i nienachalny, kojarzy mi się z zapachem kremu do twarzy.

Szampon i odżywka zapakowane są do butelek z miękkiego plastiku, każda o pojemności 355 ml. Butelki zakończone są wygodnym dozownikiem, dzięki któremu nie trzeba odkręcać nakrętki - wystarczy nadusić w odpowiednim miejscu i korek sam się otwiera.

Kosmetyki są wydajne i co najlepsze, oba produkty zużywam mniej więcej w równym tempie. Konsystencja szamponu jest perłowa, natomiast konsystencja odżywki jest kremowa i niezbyt gęsta (typowa dla odżywek).


Szampon i odżywkę Mane 'n Tail The Original zaczęłam używać już po rozjaśnieniu włosów. Testowanie rozpoczęłam od analizy składu i gdy zobaczyłam w odżywce olej kokosowy, trochę się przeraziłam - małe cząsteczki tego oleju lubią puszyć porowate włosy.



Umyłam głowę bez przekonania, ale efekt po wysuszeniu totalnie mnie zaskoczył: włosy wyglądały tak, jakby ktoś rozpylił na nich jakiś nabłyszczacz! Mieniły się od połysku, a jednocześnie były nawilżone, gładkie i lekko puszyste. Olej kokosowy w otoczeniu innych składników okazał się łaskawy dla moich włosów, co zdarza się u mnie niezwykle rzadko (ale się zdarza).



Kosmetyki stosowałam najczęściej myjąc głowę metodą tradycyjną, czyli najpierw myłam skórę głowy i włosy szamponem, a potem na końce nakładałam odżywkę. Po wysuszeniu włosy nie potrzebowały dociążania silikonowym olejkiem. Odżywka dobrze radzi sobie z emulgowaniem oleju.


Seria The Original przeznaczona jest dla włosów normalnych (czyli zdrowych i nieporowatych), dlatego zdecydowanie najlepsze efekty przyniesie na włosach o naturalnej barwie lub farbowanych na ciemno. Skoro na moich rozjaśnianych włosach efekty są świetne, aż ciężko sobie wyobrazić efekt na włosach, które są zadbane i nigdy nie były farbowane.


Jestem ciekawa, czy znacie Mane 'n Tail i ich kosmetyki do włosów inspirowane kosmetykami do pielęgnacji końskiego włosia.

Podzielcie się swoją opinią. ♥

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :)
Koniecznie poinformuj mnie jeśli zaobserwujesz mojego bloga :-)