września 21, 2020

KERATYNOWE PROSTOWANIE WŁOSÓW W DOMU CZY WARTO? JAKI ZESTAW DO KERATYNOWEGO PROSTOWANIA WYBRAĆ? EFEKTY KERATYNOWEGO PROSTOWANIA WŁOSÓW W DOMU

Keratynowe prostowanie włosów w domu czy bezpieczne? Czy warto wykonać zabieg keratynowego prostowania samemu w domu? Keratynowe prostowanie efekty

 Co to keratynowe prostowanie włosów na pewno każda z Was już wie - świetny sposób aby włosy były cały czas proste - i na pewno u niejednej z Was w głowie pojawiło się pytanie czy warto wykonywać keratynowe prostowanie w domu? Jakie są tego plusy i minusy? Jaka keratyna do samodzielnego prostowania włosów? Sprawdziłam kilka i dzisiaj dzielę się swoimi sugestiami!


Kiedy zaczynałam przygodę z keratynowym prostowaniem włosów w domu zastanawiałam się czy taki zabieg na dłuższą metę nie niszczy włosów, przejrzałam masę blogów włosomaniaczek i wyczytałam, że nie. Sama też nie zauważyłam żadnych negatywnych skutków używania keratyny. Zaznaczam też, że nie stosuję jej regularnie, raczej jak mam takie widzimisię. Swoją przygodę rozpoczęłam z keratyną marki Encanto DO BRASIL - chyba znaną każdemu kto się tematem keratynowego prostowania interesował choć trochę, jednak niedawno znalazłam bardzo fajny zamiennik i chciałabym Was dzisiaj przekonać do marki Alfaparf i Keratin Therapy Lisse Design Express czyli po prosu zestawu do keratynowego prostowania włosów  - zaraz Wam wytłumaczę dlaczego :-)


Keratynowe prostowanie włosów w domu czy bezpieczne? Czy warto wykonać zabieg keratynowego prostowania samemu w domu? Keratynowe prostowanie efekty



Na wstępie chcę zaznaczyć, że zarówno marka Encanto jak i Alfaparf jeżeli chodzi o sam efekt końcowy sprawdziły się bardzo porównywalnie jednak kilka czynników po drodze przekonało mnie do tej drugiej. 

Szperając po sklepach Internetowych natrafiłam się właśnie na bohatera dzisiejszego wpisu. Stwierdziłam, że od ostatniego zabiegu prostowania minął już prawie rok i że w sumie chętnie dałabym moim włosom odpocząć od prostownicy. I tak po kilku dniach odebrałam z paczkomatu moje zamówienie i jak to ja w gorącej wodzie kąpana musiałam przetestować to na już dlatego zapomniałam kompletnie o zrobieniu zdjęcia włosów przed, ale keratynę testowała też moja kuzynka i wtedy już zrobiłyśmy zdjęcia.

JAK WYKONAĆ ZABIEG KERATYNOWEGO PROSTOWANIA W DOMU? INSTRUKCJA KROK PO KROKU 


Nieważne na jaką markę się zdecydujecie pierwszym krokiem jest porządne oczyszczenie włosów. Myjemy włosy szamponem dołączonym do zestawu (z numerkiem 1). Marka Milano proponuje dwa sposoby na zabieg - Metodą Ekspresową i Metodą Precyzyjną. Ja zdecydowałam się na tą drugą. Obok wklejam Wam zdjęcie instrukcji dla obydwu metod - dla zainteresowanych. 

Przy keratynie Encanto należałoby teraz zostawić włosy wilgotne, w przypadku Alfaparf włosy suszymy suszarką. Włosy dzielimy na pasma i nakładamy preparat właściwy czyli ten z numerkiem 2. Jest to po prostu Nasza keratyna w postaci fluidu w świetnej buteleczce z wygodnym aplikatorem. Ja przygotowałam sobie pędzelek ale ostatecznie nakładałam ją na włosy rękami oczywiście w rękawiczkach. Producent Encanto już w tym miejscu zaznacza, że należy przebywać w dobrze wentylowanym pomieszczeniu i ubrać maseczkę. Wszystko przez bardzo mocno intensywny zapach tamtej keratyny. I szczerze byłam na to nastawiona też w tym przypadku ale Keratin Therapy ma bardzo przyjemny zapach! Minimalnie czuć ten jakby chemiczny zapach ale jest to co najmniej w 80% mniej odczuwalne niż przy Encanto. Wracając - nałożyłam produkt na włosy (nie skórę głowy) i rozczesałam grzebieniem. I tyle. Zostawiamy włosy na 20 minut i czekamy aż produkt się wchłonie. 

Po 20 minutach suszymy włosy suszarką. Nigdy nie zapomnę jak wyglądało suszenie włosów przy tamtej keratynie - pod wpływem nawiewu suszarki preparat dosłownie szczypał w oczy. To było bardzo trudne do zniesienia, tym bardziej, że włosy z nałożoną keratyną suszą się okropnie długo. Ale znowu odkrycie - przy produkcie marki Milano zajęło mi to co najmniej połowę czasu mniej i zupełnie nie czułam dyskomfortu. Po prostu suszenie włosów!

I przechodzimy do prostowania. Producent Encanto zaleca prostowanie każdego pasma po 6-7 razy natomiast Milano aż 15-20 w przypadku włosów naturalnych. Postanowiłam, że przejadę każde pasmo max 10 razy, bo włosy były tak gorące, że sama nie dawałam rady. I wszystko to bez nieprzyjemnego zapachu! Następnie wszystko spłukujemy wodą. W przypadku tamtej keratyny - trzeba jeszcze poczekać kolejne 30 minut, wykonać kilka innych czynności i jeszcze raz prostować włosy. Keratin Therpy Lisse Design Express jak sama nazwa wskazuje - jest ekspresowe. Nakładamy maseczkę dołączoną do zestawu - z numerkiem 4 (sprawdziłam - numer 3 to krem ułatwiający rozczesywanie) i zostawiamy ją na ok. 5 min. Spłukujemy włosy i układamy jak zawsze. Tyle!


Jak widzicie cały ten zabieg jest mało skomplikowany i potrzebujemy na całość max. godzinę! Efekt zobaczcie sami na zdjęciu!
Keratynowe prostowanie włosów w domu czy bezpieczne? Czy warto wykonać zabieg keratynowego prostowania samemu w domu? Keratynowe prostowanie efekty




Jeśli chodzi o cenę tych dwóch zestawów to w hurtowni fryzjerskiej fryzomania.pl obydwa kosztują podobnie przy mniejszej pojemności marki Alfaparf ale ten zaś jest duuużo bardziej wydajny. Przy Encanto zużyłam na raz całe małe opakowanie, a z mojego ulubieńca korzystałam dwa razy i zużyłam pół butelki o pojemności 100 ml. Podczas jednego zabiegu zużywamy naprawdę mało produktu! Alfaparf przekonał mnie łatwością wykonania zabiegu, przyjemnym zapachem i ładnym wyglądem. Nie wiem jeszcze ile zabieg się utrzyma, ale najwyżej zaktualizuję wpis.


Pielęgnacja włosów po takim zabiegu wygląda nieco inaczej niż jeśli tej keratyny nie mamy ale o tym napiszę już w innym wpisie. Myślę, że pojawi się w najbliższym czasie, także bądźcie czujne :-) JAKIE KOSMETYKI POLECACIE PO KERATYNOWYM PROSTOWANIU WŁOSÓW? 

36 komentarzy:

  1. Super efekt, kiedyś mnie kusiło takie prostowanie, teraz znów o tym myślę, by nie musieć układać włosów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie keratynowe prostowanie to po prostu zbawienie :D

      Usuń
  2. Imponujący efekt! Z prostowania keratynowego nie korzystałam, więc niestety nie podpowiem :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Od dawna marzę o takim prostowaniu, jednak cena u fryzjera zwala z nóg. Kiedyś jeden wycenił zabieg na 700zł. Może powinnam zainteresować się takim domowym sposobem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie boisz się zaryzykować - może się okazać, że wyjdzie naprawdę świetnie i duuuużo taniej!

      Usuń
  4. Myślałam o tym, ale narazie mam rozjaśnione włosy i nie wiem czy to dobry pomysł, niemniej jednak będę miała na uwadze te produkty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wypróbuj kiedyś Asiulka koniecznie :)!

    OdpowiedzUsuń
  6. Thanks for this detailed review! Your end results are great. You make hair straightening at home sound easy.
    xoxo
    Lovely
    www.mynameislovely.com

    OdpowiedzUsuń
  7. O nie ! to nie dla mnie, ja sobie spaliłam tym włosy. Robiłam sama, nałożyłam za dużo.... Ale u Ciebie wyszło przepięknie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojejku to współczuję, mam nadzieję, że odratowałaś włosy !

      Usuń
  8. Nie dla mnie takie zabiegi, nawet nie miałam zamiaru ich nigdy prostować. Raz omal nie spaliłam sobie skóry głowy Joanną czymś podobnym, nigdy więcej brrrr

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny efekt:) planuję sobie zrobić keratynowe prostowanie ale boję się sama tego podjąć...

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja chętnie poddałabym się tej metodzie w salonie fryzjerskim, ale niestety moje włosy są zbyt cienkie, mam ostatnio duży problem z ich wypadaniem i obawiam się, że po tak mocnym ich wyprostowaniu nie wyglądałabym korzystnie. Może kiedyś, bo efekt jest zachwycający :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny efekt uzyskałaś, ja mam z natury proste włosy, a wolę siebie w falach, więc zabieg nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow różnica kolasalna aczkolwiek boję się że by mi tylko zaszkodziło

    OdpowiedzUsuń
  13. Trzeba przyznać, że efekt uzyskałaś świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny efekt :)
    Ja jednak nigdy się nie skuszę choć kiedyś byłam blisko tego zabiegu jak totalnie nie radziłam sobie z włosami. Okazało się jednak, że one chcą się mega kręcić i trzeba było im w tym tylko trochę pomóc :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Efekt naprawdę robi wrażenie :D Kreatynowe prostowanie kusi mnie od pewnego czasu, ale jednak wolałabym to wykonać w salonie fryzjerskim :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawa jestem czy bym sobie to ogarnęła😅

    OdpowiedzUsuń
  17. wow efekt jest świetny, zawsze marzyłam o takich prostych włosach, więc skuszę się na ten zestaw

    OdpowiedzUsuń
  18. Efekt jest niesamowity. Ja nigdy nie korzystałam z keratynowego prostowania ale jak patrze na te zdjęcia to aż mam ochotę wypróbować na sobie :D

    OdpowiedzUsuń
  19. miałam kiedyś te zestawik, ale u mnie się nie do końca sprawdził

    OdpowiedzUsuń
  20. W sumie nie wiedziałam, że taki zabieg można zrobić samemu.
    Chyba spróbuję <3

    Zapraszam na bloga.

    OdpowiedzUsuń
  21. Zamiast keratynowego prostowania polecam taki krem wygładzający, efekt jak u fryzjera: sklep.malpex.pl/produkt/final-control-marion-professional-krem-do-stylizacji-proste-wlosy/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :)
Koniecznie poinformuj mnie jeśli zaobserwujesz mojego bloga :-)