lipca 09, 2013

DIY SPODNI W DOMU

spodnie diy z dziurami, spodenki diy, przerabianie ubrań w domu,
Zastanawiacie się

jak zrobić diy spodni?

Ja w swojej szafie miałam białe dzwony i długo leżały bez użytku. Miałam ochotę na

DIY spodni z dziurami

ale ta szeroka nogawka mnie przerażała. Postanowiłam więc zrobić z długich spodni spodenki z przetarciami domowym sposobem! Do tego poszukałam
jak pofarbować materiał w domu
znalazłam odpowiedni barwnik i zrobiłam spodenki DIY ombre. Na końcu wpisu jest jeszcze koszulka z wycięciami pod pachami!



SPODENKI DIY OMBRE Z DŁUGICH SPODNI 



diy spodnie z przetarciami
Jeśli mamy już wszystkie przyrządy możemy zacząć działać ! 

Spodenki diy, diy step by step, spodnie diy z przetarciami
1. Rysujemy ołówkiem bądź jakimś flamastrem długość spodenek diy jaka nas interesuje. Dobrze jest robić to, jeśli spodnie mamy na sobie :)
2. Tniemy równo z naszą linią - warto zaopatrzyć się w porządne, krawieckie nożyce - pójdzie raz dwa, nawet na szyciu.
3. Nasze spodnie już ucięte nie wyglądają jeszcze zbyt ciekawie, dlatego trzeba nadać im charakteru! 
4. Strzępimy dół spodni - najlepszy efekt daje pęseta, choć jest to trochę pracochłonne. 
5. Spodenki powoli nabierają kształtów, nieco naciągnęły mi się nitki, więc trzeba je rozprostować..
6. Teraz pora na przetarcia - najlepsze wychodzą pumeksem! 

spodenki diy, spodnie diy z przetarciami
Gotowe!

CZYM POFARBOWAĆ MATERIAŁ W DOMU?

Tutaj wykorzystałam wcześniej przerobione spodnie oraz barwnik który kupiłam w sklepie z artykułami do domu za ok. 3 zł  - w moim wypadku był to kolor granatowy:
najlepszy barwnik do ubrań
Do zabarwienia moich spodenek użyłam ok. połowy, może nawet mniej opakowania. Postępowanie zgodne z instrukcją na opakowaniu - barwnik wsypujemy do niewielkiej ilości gorącej wody, następnie przez jakąś szmatkę wlewamy do baniaka z wodą na gazie. Po chwili zanurzyłam moje spodenki (na dł. ok. 1/3) i tak przez ok. 45 minut. Wypłukałam - ostatnie płukanie z octem - gotowe :)


KOSZULKA DIY Z WYCIĘCIEM POD PACHAMI

Potrzebujemy: 
- t-shirtu - najlepiej męski, nienoszony, ja swój kupiłam w sh za 2 zł.
- nożyce, jakiś mazak
- bokserki aby odmierzyć sobie wycięcie pod szyją i pod pachami
diy koszulka z wycięciami
Dodaj napis
1. Odmierzamy od bokserki szerokość jaką będziemy wycinać
2. Wycinamy
3. Wycięte ☺ Teraz pora na wycięcie pod szyją (4)
5. Rozciągamy wszystkie nasze wycięcia
6. Gotowe ;)

Mam masę jeansowych spodenek do przerobienia!
Wczoraj także wypróbowałam nowy zabieg, a mianowicie saunę na włosy. Niestety, skończyło się tak, że gdy włosy schły sobie naturalne okazało się, że wybieram się na klasowe ognisko i musiałam włosy potraktować suszarką i prostownicą - także efektów jako tako stwierdzić nie mogę. Jednak zamierzam go za jakiś czas powtórzyć :) Dziś natomiast obudził mnie chłopak i musiałam jechać z Nim wybrać spodnie do garnituru. Teraz dopiero znalazłam chwilę czasu dla siebie i piszę posta ;-) Planów póki co brak, wieczorem wybiorę się na rolki  :)! To tyle jeśli chodzi o prywatę :) 

A Wy lubicie czasem przerabiać ubrania? Jakie było Wasze ostatnie diy ? :) 

38 komentarzy:

  1. Super,a gdzie kupiłaś ten barwnik do ubrań? :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Spodenki całkiem fajnie wyszły;) gratulacje!

    Obserwuje, pozdrawiam i zapraszam: http://designofpoland.blogspot.com/



    OdpowiedzUsuń
  3. Zdolniacha z Ciebie! Genialne szorty! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. wiesz moze czy taki zwykly barwnik nie spluka sie po jakims czasie? ja wlasnie chcialam pofarbowac jeansy ale boje sie ze po jakims czasie kolor sie wypłucze

    OdpowiedzUsuń
  5. jeeeej!! wow,super, jestem pod wrażeniem!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. O kurcze świetnie to zrobiłaś !
    Świetny blog ;)
    Zapraszam do mnie:
    http://meanss.blogspot.com/
    Może obserwujemy ? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. spodenki wyszły naprawdę fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne szorty Ci wyszły. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam identyczne spodenki :) Niestety nie potrafię takich rzeczy robić :(

    OdpowiedzUsuń
  10. a ja chyba wypróbuję patent na koszulkę :))

    OdpowiedzUsuń
  11. O z chęcią dowiem się czegoś więcej na temat sauny :) A spodenki super wyglądają, obserwujemy?:P

    OdpowiedzUsuń
  12. the shorts are amazing! well done!

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne te szorty! :)
    Na pewno wpadnę tu jeszcze nie raz!
    obserwuję i pozdrawiam ;*
    http://mylifeisadreamx3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. sama uwielbiam DIY! te spodenki ombre wyszły Ci genialnie;)
    Pozdrawiam i zapraszam do obserwacji ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale bajer.... muszę przeglądnąć dziś moją szafę!! :-) dałaś mi inspirację :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dałaś mi mega inspiracje + obserwuje i zapraszam do mnie http://welovechocolatecupcakes.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. nie mogę nigdzie znaleźć tych barwników :x

    Co powiesz na wspólną obserwację? :)
    Buźka!

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam chyba więcej poobcinanych spodni na szorty, niż normalnych xD

    OdpowiedzUsuń
  19. W pierwszym zdaniu chyba powinno być "haNdmade" a nie "had made" ;d

    OdpowiedzUsuń
  20. Szorty wyszły Ci świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pewnie, tak się powinno robić :) Super szorty, pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  22. te ombre szorty są boskie! W ogóle w życiu bym nie wpadła na to, że przetarcia można zrobić pumeksem ;d

    OdpowiedzUsuń
  23. Wyszło Ci to genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Genialne spodenki! :O
    ładne zdjęcia :P
    www.karla1612.blogspot.com
    Pozdrawiam :* !

    OdpowiedzUsuń
  25. łosz kurde, ale super efekt na szortach! CHCE

    OdpowiedzUsuń
  26. gdzie kupilas ta szara bokserke????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dostałam od wujka z Anglii jakieś dwa lata temu ;)

      Usuń
  27. Wow ! Jestem pod wrażeniem efektów :)

    OdpowiedzUsuń
  28. świetne przeróbki ;)
    ja zamierzam przerabiać buty, mam nadzieję, że w końcu znajdę chwilkę, a efekty na pewno pokaże na blogu ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :)
Koniecznie poinformuj mnie jeśli zaobserwujesz mojego bloga :-)