listopada 10, 2015

ROZŁADUJ NAPIĘCIE!

Wiecie, że nadciśnienie nazywane jest epidemią XXI wieku? Niestety życie w biegu powoduje, że stres to nasz wierny - chociaż nieproszony - towarzysz życia. W takich nerwowych sytuacjach warto pamiętać o kilku prostych sposobach, które pozwolą rozładować napięcie! 


1. WEŹ GŁĘBOKI ODDECH. Policz w myślach do 10 i staraj się spokojnie przeanalizować sytuację, która wywołała w Tobie wzburzenie.

2. WYJDŹ NA SPACER NA ŚWIEŻYM POWIETRZU. Najlepiej w otoczeniu zieleni - kontakt z naturą poprawia samopoczucie.

3. ZAJMIJ GŁOWĘ CZYMŚ PRZYJEMNYM. Możesz pomalować antystresową kolorowankę, zagrać w grę internetową, rozwiązać krzyżówkę czy obejrzeć ulubiony program w telewizji.

4. POSŁUCHAJ ULUBIONEJ PIOSENKI. Muzyka to skuteczne lekarstwo na stres.

5. UPORZĄDKUJ SWOJE OTOCZENIE. Bałagan potrafi stresować, bez względu na to czy jesteś w domu, czy w pracy.

6. ZADBAJ O ODPOWIEDNIĄ ILOŚĆ RUCHU. Ćwiczenia uwalniają z mózgu endorfiny, znane jako hormony szczęścia, dzięki czemu poprawiają samopoczucie. 

7. ZJEDZ KOSTKĘ GORZKIEJ CZEKOLADY. Warto po nią sięgać na przykład przed stresującym spotkaniem lub wystąpieniem publicznym. Zawarta w czekoladzie teobromina działa rozluźniająco i pozwala na większe skupienie.

8. ROZMAWIAJ Z PRZYJACIELEM LUB CZŁONKIEM RODZINY. Podziel się swoimi troskami z bliskimi - pozwolą Ci spojrzeć na sytuację z innej perspektywy, podsuną rozwiązania.

9. ODDAJ SIĘ SWOJEJ PASJI. Hobby pozwala na chwilę zapomnienia od bieżących problemów, związanych z pracą i życiem prywatnym.

10. BĄDŹ ASERTYWNY. Zarówno w domu jak i w biznesie, naucz się grzecznie odmawiać. To podstawowa umiejętność, dzięki której unikniesz stresu i przytłoczenia zbyt dużą ilością obowiązków. 

11. WYPIJ SZKLANKĘ WODY. Kiedy jesteśmy odwodnieni, ciało i umysł mocno to odczuwają i trudniej radzimy sobie nawet z małymi problemami. 

12. ŚMIEJ SIĘ. Śmiech uwolni ciało od napięć, rozluźni mięśnie i dotleni cały organizm. 

To banalne rady, które naprawdę warto stosować. W dzisiejszych czasach ciśnienie można kontrolować bez wychodzenia z domu. Warto mieć przy sobie precyzyjny i profesjonalny ciśnieniomierz. Tensoval duo control firmy Paul Hartman to idealny pomysł na prezent dla naszego serca. Warto pomyśleć o sobie! :) 

27 komentarzy:

  1. Ja na szczęście nie cierpię na nadciśnienie, ale rady przydatne :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Spodobała mi się ta kolorowanka antystresowa ;) Gdzie można taką dostać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolorowanki antystresowe dostępne są w większości księgarni :)

      Usuń
  3. Bardzo fajne i mądre rady. Też uwielbiam odreagowywać na powietrzu. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się punkt 5. Jestem straszną maniaczką jeśli chodzi o porządek. Dla mnie sprzątanie to niesamowity relaks ;) Uwielbiam gdy jest czysto wokół mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię sprzątać, chociaż ostatnio towarzyszy mi ciągły bałagan.. :o

      Usuń
  5. Na mnie najlepiej działa właśnie śmiech :) Wtedy od razu świat staje się lepszy a ja mniej zestresowana :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pozdrawiam :)

    chicporadnik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ma dnia w którym bym się czymś nie stresowala. Nie zawsze jest czym ale nie umiem sobie z tym poradzić. Dobre rady , będe próbowac ^^
    http://anonimoowax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Rady są super ;D muszę się do nich zastosować, bo mam w otoczeniu ciężkie charaktery... z resztą sama też taki mam...

    OdpowiedzUsuń
  9. Ładne zdjęcia i fajne rady.
    http://imbirkowy-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Na szczęście nadciśnienie mi nie dokucza, ale rady fajne i przydatne ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Rady bardzo przydatne :)
    Mnie odstresowują krzyżówki i medytacja :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Z natury jestem niskociśnieniowcem, a ze stresem przy nerwicy żołądkowej radze sobie niestety dość kiepsko ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Z mojego doświadczenia na nadciśnienie pomagają leki, położenie się i włączenie cicho muzyki, ewentualnie poczytanie książki - ciekawej ale nie ekscytującej :P Rzadziej spacer :)
    Niestety czynności wymagające skupienia, dokładności, czy właśnie coś typu fascynująca książka - odpadają, bo zbyt się angażuję i ciśnienie od razu skacze jak dzikie :D

    Nie mogłabym oczywiście zapomnieć o kąpieli i masażu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha :) Ja całe szczęście nie mam zbyt wielkich problemów z nadciśnieniem - mały relaks wystarcza :)

      Usuń
  14. Świetne porady, mimo tego,ze niby banalne, to właśnie trafne, bo przecież nie tylko mamy problemy z nadciśnieniem, a po protu z nadmiarem stresów i wtedy te banalne czynności świetnie się sprawdzają ❤ Poczytać super książkę, posłuchaćmuzyki...lub obejrzeć dobry film to dla mnie codzienny wieczorny rytuał - uwielbiam wyciszyć się po każdym dniu !!

    Pozdrawiam !!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :)
Koniecznie poinformuj mnie jeśli zaobserwujesz mojego bloga :-)

22 ZDJĘCIA MOJEGO AUTORSTWA KTÓRE LUBIĘ

Mniej więcej dwa lata temu zaczęłam się nieco bardziej interesować fotografią. Jestem totalnym amatorem, ale zdjęcia sprawiają mi dużo pr...

Copyright © 2016 Joanna Lifestyle - blog kosmetyczny. , Blogger